Monday, January 2, 2012

PERUTUSAN TAHUN BARU 2012 - YDP PPFM

Salam sejahtera, salam 1 Malaysia dan salam muhibah kepada semua Penolong Pegawai Farmasi Malaysia.
Tahun 2011 sudahpun berlalu. Kita telah mengorak langkah ke tahun 2012 dan akan bermulalah episod baru dalam kehidupan kita khasnya kepada para Penolong Pegawai Farmasi Malaysia.
Rakan-rakan seperjuangan sekelian, ingin saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Tahun baru 2012 kepada anda semua semoga anda semua diberkati dengan kesihatan yang baik, bahagia bersama keluarga tersayang, kejayaan dalam karier dan komited dalam tugas harian demi pembangunan negara dan kesejahteraan pelanggan kita.
Saya selaku Yang DiPertua Persatuan Penolong Pegawai Farmasi, ingin menyeru semua Penolong Pegawai Farmasi agar terus cemerlang dan produktif dalam tugas seharian serta menunjukkan kualiti perkhidmatan yang tinggi dan penuh tanggungjawab kepada Jabatan, negara dan masyarakat. Saya juga menyeru kepada semua ahli-ahli agar turut aktif dalam Persatuan dan Kesatuan serta sama-sama berusaha menambah keahlian dalam Persatuan dan Kesatuan. Kejayaan aktiviti serta tuntutan Persatuan dan Kesatuan adalah di tangan anda.
Adalah sangat penting untuk memastikan bilangan ahli yang ramai dan majoriti. Sebarang tuntutan tidak akan di endahkan jika jumlah keahlian kita masih seperti tahun-tahun sebelumnya yang kurang dari 60%.
Seperti yang sedia maklum, skim SBPA akan dikuatkuasaka mulai 1 Jan 2012 walaupun tarikh akhir SBPA diletakkan pada 15 Jan 1011. Saya andaikan sudah pasti ramai yang menandatangani borang opsyen tersebut. Skim tersebut dilihatkan sebagai satu kaedah penjenamaan semula sistem penyampaian perkhidmatan awam yang lebih kualiti, efisien, memenuhi stake holder, Lean Services, tegas mengendalikan aspek disiplin anggota dan yang bermasalah supaya Virus dalam perkhidmatan awam tidak merebak kepada rakan-rakan yang bekerja dengan baik.
Semoga skim baru ini memberi satu motivasi ditempat kerja dan karier. Bagi mereka yang masih tidak berpuashati, haruslah membuat pendirian mengubah sikap dan terus maju ke hadapan (Move Forward).
Rakan-rakan seperjuangan yang di kasihi, baru-baru ini kita digemparkan dengan isu kes kehilangan ubat hampir RM1 juta ringgit di salah sebuah Hospital terkemuka di Malaysia dan didalangi oleh anggota Farmasi sendiri. Walaupun kita telah tahu mereka yang terlibat bukanlah di kalangan Pen.Pegawasi Farmasi, tetapi Persatuan ingin mengambil iktibar dan menyeru kepada semua PPF supaya teruskan sikap Profesionalisma, komitmen tinggi, amanah dan jujur dalam melaksanakan tugas seharian demi masyarakat, pelanggan, Jabatan dan negara tercinta.

Buangkan sikap terlalu berkira dalam tugas seharian, tingkatkan komitmen dan tanamkan kesabaran serta nilai-nilai positif dan juga semangat kerja berpasukan bersama-sama dengan Pegawai Farmasi. Kita harus mencari jalan seiring dengan Pegawai Farmasi demi kemajuan Perkhidmatan Farmasi dan aktiviti-aktiviti yang di rancangkan. Libatkan diri dalam semua aktiviti yang dijalankan dengan penuh ikhlas dan tonjolkan kebolehan anda sebagai PPF yang berkaliber dan efisien.
Akhir sekali, saya bagi pihak Persatuan Penolong Pegawai Farmasi Malaysia ingin mengucapkan syabas kepada semua Penolong Pegawai Farmasi di atas kejayaan sepanjang tahun 2011 baik ditempat kerja mahupun kejayaan dalam keluarga disayangi. Juga saya ingin mengucapkan tahniah kepada PPF yang dinaikkan pangkat Gred U32, U36, U38 dan U40.
SELAMAT MAJU JAYA DAN SELAMAT MENJALANKAN TUGAS 2012 !

GANESAN G.NARAYANAN
YANG DIPERTUA
PERSATUAN PENOLONG PEGAWAI FARMASI MALAYSIA
1 JANUARI 2012

No comments: